Montaż bramy garażowej

Pamiętajmy, że w przypadku kiedy stara brama jest metalowa i solidnie osadzona, wtedy może zostać. Co należy wtedy zrobić? Trzeba usunąć zbędne elementy i przytwierdzić do niej (pilnując pionu i poziomu) nową ościeżnicę. Natomiast w przypadku, kiedy rama została zdemontowana, prowadnice mocuje się do ścian za pomocą kątowników montażowych, a szczeliny między ościeżnicą i murem wypełnia pianką.

Warto wiedzieć, że prowadnice górne, występujące w modelach segmentowych górnych i niektórych uchylnych przykręca się do sufitu, prostopadle do płaszczyzny bramy, sprawdzając, czy trzymają poziom. Profil progowy w bramach uchylnych usztywnia ramę, natomiast w bramach segmentowych nie jest obecny. Znowu mamy tu do czynienia z szyną końcową, która na czas montażu staję się progiem, a po zamocowaniu ościeży trafia na swoje miejsce na końcu prowadnic podsufitowych. Należy wiedzieć, że przy bramie segmentowej następnym etapem prac jest wsunięcie w prowadnice paneli i połączenie ich zawiasami.

A w przypadku wersji uchylnej, będzie to założenie skrzydła. Tu rolki mocowane są do skrzydła, natomiast w modelach segmentowych do każdego panelu. Kiedy nastąpił już etap, że skrzydło przesuwa się lekko i o nic nie zaczepia, wtedy pozostaje nam wyregulowanie sprężyn poprzez odpowiednie naciągnięcie stalowych linek. Znów na końcu zakładane jest wyposażenie dodatkowe:

– napęd;
– rygle antywłamaniowe.

I warto pamiętać o tym, iż jeżeli go planujemy do siłownika, wtedy niezbędne okaże się doprowadzenie instalacji elektrycznej.

Jeśli potrzebujesz fachowych porad w dziedzinie domu i budownictwa, równie dobrze możesz zerknąć na fundament.pl.