Rodzaje bram garażowych – rozwierane, uchylne (płytowe), roletowe (inaczej rolowane)

architecture-1836070_640

Zajmiemy się opisem takich oto bram garażowych: rozwieranych, uchylnych (płytowych), roletowych (inaczej rolowanych). Natomiast pominiemy bramy segmentowe. Oto opis tych bram:

1). Bramy rozwierane – należy wiedzieć, że nie należą one do komfortowych z punktu widzenia użytkownika. Musimy pamiętać o tym, że na skrzydła (nawet jeśli zostały wyposażone w siłowniki) potrzeba dużo przestrzeni przed garażem, a w porze zimowej – śnieg w obrębie ich zasięgu powinna się uprzątać. Przy obecnych standardach użytkowych, najlepsze miejsce na ten rodzaj wrót to składzik gospodarczy, który otwiera się rzadziej niż garaż.
2). Bramy uchylne (płytowe) – to niełamane duże skrzydła, unoszące się do góry na prowadnicach. A mechanizm otwierania tej bramy wygląda następująco – najpierw płyta wysuwa się nad podjazd, potem chowa się pod sufitem. Potrzeba zatem zapewnić jej swobodę ruchu na podjeździe, około 1, 5 m. Dodatkowo trzeba uwzględnić to, że jeśli zostanie zamontowana w świetle otworu wjazdowego, wtedy ograniczy wysokość garażu o 20 cm, a gdy za otworem – o 10 cm. Warto też wiedzieć, że wrota możemy otwierać ręcznie, albo mechanicznie przy użyciu napędu elektrycznego. Przeznacza się je zazwyczaj do obiektów nieogrzewanych lub wolnostojących, gdyż ich częstym mankamentem jest niedostateczna ciepłochronność. Ale pomimo tego wciąż cieszą się popularnością, bowiem są tanie i nadają się do garaży bez nadproża.
3). Bramy roletowe (inaczej rolowane) – należy wiedzieć, że działają jak okienne rolety zewnętrzne. Płaszcz tej bramy złożony jest drobnych lameli z aluminium bądź stali, które są połączone przegubowo – nawija się na wał w kasecie, zamontowanej wewnątrz obiektu albo na zewnętrznej ścianie. Tego rodzaju bramy zajmują jeszcze mniej miejsca, niż segmentowe górne, bowiem nie posiadają prowadnic pod sufitem garażu. Natomiast wrota cechuje odporność na korozję, bezpieczeństwo i komfortowa obsługa. Tylko tego rodzaju bramy są fabrycznie wyposażone w napęd.