Warto sprawdzić stan bramy garażowej

Pamiętajmy, że generalnie niezależnie od rodzaju bramy garażowej, każdy skonstruowana jest tak, aby zminimalizować niekorzystny wpływ czynników atmosferycznych. Ale warto sprawdzić od czasu do czasu jej stan. Sprawdźmy więc takie oto elementy:

1). Napęd – należy wiedzieć, że podobnie jak w przypadku bram wjazdowych warto zwrócić uwagę na działanie takich zabezpieczeń jak: fotokomórki i mechanizm przeciążeniowy. Prawidłowe działanie tych zabezpieczeń powinno spowodować zatrzymanie bramy i jej cofnięcie w razie napotkania przeszkody. Pomimo, że istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, aby śnieg, mróz czy inne czynniki pogodowe zakłócały ich pracę, przegląd na pewno nie zaszkodzi. Sprawdźmy także, jak działa brama wysprzęglona. Należy wiedzieć, że jeżeli przesuwa się płynnie w prowadnicach, a siła włożona w jej otwarcie i zamknięcie jest niewielka, to wówczas wszystko jest w porządku. Jeśli natomiast w otwarcie skrzydła trzeba włożyć więcej siły albo zacina się ono lub blokuje, wtedy powinniśmy wezwać fachowca.
2). Mechanizm – należy wiedzieć, że każda brama wyposażona jest w układ sprężyn (oprócz rolowanej, która posiada wał napędowy). Zależnie od typu bramy, sprężyny mogą być montowane w prowadnicach (naciągowe), przy nadprożu lub na końcu prowadnic (skrętne). Warto wiedzieć, że ich zadaniem jest zagwarantowanie bezpiecznego i płynnego ruchu skrzydła podczas podnoszenia i opuszczania. To właśnie dzięki nim możemy lekko otwierać i zamykać bramę ręcznie. Aby sprężyny spełniały swoją funkcję, powinny być wykonane z trwałego materiału, a także regularnie konserwowane. Podobnie jak zastosowane w bramie zawiasy. Część firm oferuje specjalny smar w sprayu. Przed jego zastosowaniem warto jednak zapoznać się z instrukcją dołączoną do bramy. Pamiętajmy o tym, że na pewno nie możemy używać preparatów typu WD-40 czy zwykłego smaru maszynowego. Warto też wiedzieć, że w ramach samodzielnej konserwacji możemy również zadbać o prowadnice, wymiatając z nich zanieczyszczenia lub wydmuchując je sprężonym powietrzem. Warto też umyć pancerz bramy.